به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن یمینی گفت: اولویت اصلی در احیا و اجرای خطوط ترافیک جادهای ،محورهای شریانی و اصلی است که بهصورت خط سرد و نقوش اجرا میشود که با توجه به رصد برخط راههای برونشهری استان، محورهای شریانی که خطوط ترافیکی آنها امحا و یا بهدلیل اجرای روکش آسفالت، فاقد خط میباشند تا پیش از شروع بارندگیها، نسبت به اجرای خط کشی آنها اقدام میشود.
وی ادامهداد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جادهای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیامهای اطلاعاتی- هشداری بهطور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محورهای استان اجرا میشود.
رئیس اداره ایمنی راه استان افزود: این اداره کل در این راستا بهمنظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایلنقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بهویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را بهطور ویژه انجام میدهند.
یمینی در خاتمه ضمن تأکید جدی بر رعایت مقررات و اصول نگهداری خطوط ترافیکی گفت: بیتردید مهمترین عامل درمانایی و بازتاب مناسب خطوط، عدم عبور خودرو، بهویژه در ساعات اولیه اجرا میباشد، که این مهم جز با تعامل و توجه رانندگان امکانپذیر نیست.
گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.